חיפוש
Close this search box.
חיפוש
Close this search box.

התקנת מערכות מיזוג VRF

טכנאי מזגנים בכיר עם +25 שנות נסיון זמין עבורכם 24/7 לתיקון מזגן, מגיע בתוך דקות ספורות!

התקנת מערכות מיזוג VRF (וי אר אף) | טכנאי מזגני Vrf

מערכת מיזוג חכמה – VRF

הצורך במיזוג חללים גדולים ו/או משתנים בגודלם עולה, ואיתו עולה הצורך בחיסכון ובמיזוג חכם ויעיל. חברות וארגונים ואף פרטיים, מתחילים לתור אחר אלטרנטיבות חכמות וחסכוניות למיזוג החללים שברשותם.

טכנאי מיזוג vrf

אבל הבשורה אינה רק בתחום המבנים, גם  לחימום בריכות גדולות וגם בתחום החימום התת רצפתי עולה הצורך במיזוג יעיל, חכם וחסכוני.

מערכת VRF נועדה לספק מענה לצרכים האלו והיא חזית הטכנולוגיה בעולם המיזוג.
במאמר זה נסקור את שיטת הפעולה של המערכת, יתרונותיה הרבים ואיך ניתן להשתמש בה לצרכים ארוכי טווח של העסק.

התייעצו עם מומחים כשעולה הצורך ולפני רכישה

חשוב לדעת: לפני שרוכשים מערכת VRF

למערכת VRF יתרונות רבים ללקוחות המעוניינים במיזוג מקצועי, חכם וחסכוני כפי שיודגם בכתבה. מיפוי צרכי הלקוח והתאמת המערכת המתאימה, היא קריטית למיצוי כל יתרונותיה. לכן, בבואכם לבחור ספק למערכת VRF, וודאו שאנשי המקצוע מומחים מספיק, בעלי ניסיון ויכולת תכנון חכם של המערכת. באולימפוס מזגנים מועסקים יוצאי תעשיית המיזוג בתפקידים בכירים. אנשינו יודעים לתכנן, להתקין, לבקר ולהדריך את הלקוח בכל הנוגע למערכות VRF. אנו גם יודעים לספק אלטרנטיבות ולהמליץ על פתרונות שונים ובמיוחד, אנו דואגים לליווי הלקוח לכל אורך הדרך.

התקנת מערכת vrf

התקנת מערכת מיזוג בטכנולוגיית VRF מורכבת ממספר גורמים:

מעבה

הגוף הראשי המותקן במרחק מיעד הקירור ומספק כח ליתר המאיידים (יחידות המזגנים) המחוברות שליו. הוא מותקן בשטח בעל מרחב בדרך כלל מישורי כגון גגות בניינים. המעבה הוא גדול באופן יחסי למעבה סטנדרטי,אולם גם כאן חל שיפור גדול ועם הזמן הוא קטן ופעולתו שקטה מאוד בעלת רמת דציבלים נמוכים במיוחד . במעבה קיים מדחס הפועל באופן מתוחכם עם יכולת ויסות התפוקה ושינוי מהירות. שינויי קצב הדחיסה והשינוי בתדר פעולת המדחס משפיעים על נפח התפוקה המגיע ליחידות הפנימיות – המאיידים. הנפח הוא יחידת התפוקה הראשית המספקת את עוצמת הקירור.
נפח מעבה מגיע עד 88 כוחות סוס.
אל המעבה מחוברים כ 1020 מאיידים.

מאיידים (יחידות המיזוג הפנימיות)

אל המעבה מחוברים מספר של מאיידים המפיצים את האוויר הממוזג או מחומם אל המשרדים / חללים פנימיים.
בשל המודולריות הרבה של המערכת והגמישות הטכנולוגית מסוגלת המערכת לספק כח למספר רב מעל 1000 מאיידים הניתנים להתקנה בצורת פתחים בקיר או בתקרה (כמעין מיזוג מיני מרכזי),בצורת מזגן קלאסי
ניתן להתקין אותם במרחק של כ 90 מטר מהיחידות החיצוניות וכ 30 מטרים בין המאיידים.

 

צנרת

אורך צנרת של המערכת יכול להגיע לכ 1000 מטרים,גובה הצנרת יכול להיות בהפרשים 110 מטר.מהלך הצנרת מגיע לכ 200 מטרים.קוטר צנרת כיום כ 8 מ"מ המבטיחה מעבר אנרגיה יעיל ורב יותר מבעבר

יחידות חיצוניות

יחידות חיצוניות המחוברות למעבה פועלות כמדחס אינוורטר מלא וחכם המאפשר ויסות טמפרטורות רבות משתנים – כלומר לכל יחידה חיצונית מחוברים כ 100 מאיידים. בעל שורות משנות חום תפוקת המערכת גדלה בשנים האחרונות בכ 33%.
ספיקת האוויר גבוהה במיוחד ומגיע לכ 150000M^3 ורמת רעש כ 3 דציבלים.

מהי מערכת VRF?

VRF – Variant Refrigerant Flow הינה מערכת מורכבת וחכמה שבבסיסה מותקן מעבה. המעבה מחובר למספר גדול וניתן לשינוי בזמן אמת של מאיידים. כל מאייד, שולט על מיזוג אזור מסוים והמדחס ביחידה החיצונית פועל בתפוקות משתנות בהתאם לצורך של המאיידים הפנימיים. במילים אחרות, ישנו מוח אב שבבסיסו מנוע אינוורטר שקט, מוח האב מחובר למספר תתי מוחות. נתונים אודות טמפרטורה ולחות עוברים בזמן אמת והמוחות הקטנים דורשים מהמוח הגדול תפוקות מיזוג לפי דרישות לקוח קפדניות. באמצעות ה ,VRF ניתן לווסת רמות לחות, יובש וטמפרטורה ברמה מאוד מדויקת למספר רב של חללים בגדלים משתנים וזאת מבלי לאבד אנרגיה. מה שמביא בעקבותיו חסכון משמעותי במשאבים.

יתרונות ייחודיים של מערכת VRF

  • חסכון אנרגטי ותפעולי – אם פעם היינו צריכים לתכנן מיזוג חללים על ידי התקנה של מספר מזגנים, או מזגנים מפוצלים, או מיזוג מרכזי (צ'ילר) בזבזנו המון אנרגיה שמתורגמת לחשבון חשמל מנופח. כך יוצא שעל מיזוג חלל קטן אחד, לפעמים פועל מנוע רב עוצמה, מה שגורם לבזבוז אנרגיה וכסף.תיקון מזגני ויאראףבמערכת ה,VRF תפוקת המעבה (מדחס), הוא נגזרת של המצב בזמן אמת בשטח. ישנו מדחס אחד בטכנולוגיית אינוורטר, הפועל באופן תדיר בתפוקה משתנה לפי הצורך שהוגדר בזמן אמת על ידי היחידות הקטנות שלו. אלו, הוגדרו ללקוח או על ידי הלקוח ברמת דיוק גבוהה וכך יוצא שכל פעולה של המעבה היא נגזרת של המצב האמיתי בשטח מבחינת טמפרטורה ולחות.
  • חסכון כספי – בזכות החיסכון האנרגטי, לאורך זמן, המערכת מוכיחה את עצמה כחסכונית יותר ובאופן משמעותי. הן תפעולית מבחינת שינויים והתאמות עתידיות והן כפועל יוצא של האנרגיה שהיא צורכת. ניתן להדגים זאת ללקוח בחישוב פשוט.
  • שקט תעשייתי – המערכת שקטה להפליא בהשוואה לאלטרנטיבות. כך ניתן לייצר חללי עבודה תפוקתיים ונעימים לעבודה והיא יכולה להשתלב בחללים תפעוליים ומשרדיים כאחד.
  • קביעת רמות לחות ויובש – כולנו מכירים את המחנק הנוצר ממזגן הפועל זמן רב בתוך חלל סגור. למזגנים הרגילים, אין יכולת לווסת ולמדוד לחות וגם לא לשנות אותה. במגזר הפרטי, הצורך הזה גם לרוב לא עולה, למרות שישנם יוצאי דופן.
    אך במפעלים, בריכות, בתים פרטיים גדולים, בתי חולים, בתי מלון, אולמות הרצאות, בנייני משרדים, ועוד, הצורך בקביעת רמת לחות הוא הכרח. הוא משפיע ישירות על איכות התוצר, או על איכות השירות, תפוקת ומצב רוח האנשים העובדים במשרד ועוד. למערכות VRF היכולת לקבוע רמות לחות, טמפרטורה ויובש באופן המדויק ביותר.
  • מודולריות – נניח שמפעל מסוים רוצה למזג אולם גדול, לאחר תקופה, אזור מסוים מושבת וכעת עקב השינויים החדשים, אין צורך במיזוג של כל האולם. דוגמה נוספת היא בניין משרדים שהקומות בו נשכרות אחת לתקופה, או שחלל מסוים שלו, אוחד או פוצל למספר חללים.
    במערכות הישנות, יהיה צורך בהתקנה מחדש של סט מזגנים, הנמכות תקרה, שבירת קירות לצורך העברת צנרת ועוד. במערכת VRF, הוספה פשוטה של מאיידים ייעודיים, תפתור את הבעיה ותקטין משמעותית את הוצאות המיזוג. ניתן לבצע בה ממש בקלות, שינויים שנחשבים לדראסטיים ובזבזניים בעולם המיזוג הישן.
  • שליטה מרחוק  – ניתן לשנות את ביצועי המערכות השונות בזמן אמת ולפי צורך משתנה בכל חלל וחלל.
  • התקנה – התקנתה מתאימה לרוב סוגי החללים והיא יכולה להשתלב באסתטיקה הכללית של החלל.

מערכת VRF התאמה לשוק העסקי והפרטי

המערכת מתאימה בעיקר למגזר העסקי. היא יכולה להתאים למגזר הפרטי במקרה של חללים גדולים, מרוחקים אחד מהשני, או לדרישות קפדניות של לקוחות. או לכאלו שרוצים יותר מהמזגן שלהם. בשנים האחרונות, אנו עדים לעלייה בשימוש במגזר הפרטי ואנו צופים שבעתיד המערכת תשתכלל ותיכנס יותר לבתים הפרטיים הגדולים, מסעדות, בתי מלון נוספים ועוד.

באולימפוס מזגנים עובדים מיטב המוחות בתחום המיזוג שיש לשוק הישראלי להציע. ביחד עם הלקוח, נבדוק האם המערכת כדאית להתקנה, נציע לו אלטרנטיבות שונות וחכמות ונסביר לו מהן היתרונות והחסרונות בל אחת מהן. נבנה תכנון מערכת VRF Custom Made לצרכי הלקוח הספציפי. בנוסף, אנו מעניקים תמיכה טכנית ושרות מתמשך במקרה הצורך.

חברות מובילות הפועלות בתחום ה VRF בישראל

קיימות מספר חברות אמינות ובעלות ניסיון בתחום. הטכנולוגיות, יכולות ושימושי המערכות שלהן משתנות מחברה לחברה והן עונות על צרכים שונים. המחירים בין מוצריהן של החברות השונות יכולים להשתנות בעשרות אחוזים ולא תמיד אתם צריכים את היקר ביותר. לכן התייעצו עם המומחים של אולימפוס לבדיקת התאמה מיטבית לצרכיכם הבלעדיים.

  • דייקין – Daikinממציאת טכנולוגית ה VRF. דייקין קוראת למערכות שלה VRV אך מדובר באותה טכנולוגיה. נחשבת לשחקן מרכזי בשוק זה. המערכות שלה ידועות באיכותן ובממשק שלהן למבנים מרוחקים. יש ברשותה מספר רב של פתרונות עיצובים וטכניים למיזוג חללים בטכנולוגיית VRF. החברה נחשבת לפורצת דרך ובעלת הטכנולוגיות והמוצרים מהאיכותיים ביותר בשוק.
  • מיצובישי – Mitsubishi – חברת בוטיק יפנית שמתגאה באיכות מוצריה, כמו דייקין, נחשבת גם לחברה עם הטכנולוגיות והמוצרים הכי מתקדמים בשוק ה VRF.
  • פוג'יטסו –  Fujitsu– חברת ענק יפנית וכמו מיצובישי, גם היא מייצרת ביפן וגם מתגאה באיכות מוצריה וברמת הביצועים שלהם.

שלושת החברות הנ"ל נחשבות לטופ של מערכות ה VRF מבחינות רבות. המחירים הם בהתאם למוצר.
לא כל אחד זקוק למערכות המתוחכמות האלו ולכן כדאי להתייעץ עם מקצוען של אולימפוס מהתחום.

  • אלקטרה – חברה מאוד ותיקה בתחום המיזוג, מה שמקנה לה אמינות גבוהה. לוותק מצטרפים גם תמיכה מקומית ישראלית על ידי חברת אלקטרה שגם היא נחשבת לשחקן עולמי בתחום המיזוג. המחירים של אלקטרה יחסית נוחים ולכן היא אופציה ראויה בתחום ה .VRF
  • אל ג'י – LG החברה הינה שחקן בינלאומי בשוק המיזוג, קירור ומוצרי החשמל. מדובר בקונצרן ותיק ויציב ומערכות ה VRF שלהם מיוצרות תחת תו האיכות המוכר של אל ג'י.
  • טושיבה  – Toshiba מיובאת לארץ על ידי תדיראן. לכן, במוצר אחד הלקוח הישראלי מקבל תמיכה מקומית מקיפה ובנוסף התאמה טכנולוגית לאקלים המקומי.
  • סמסונג Samsung סמסונג הינה חברת ענק בינלאומית המייצרת מגוון רחב של מוצרים טכנולוגיים. מערכות ה VRF שלה נחשבות לאמינות וגם התמיכה הטכנית שלהם נותנת מענה ראוי.

לסיכום

לסיכום, מערכות VRF הן העתיד בהווה בתחום המיזוג, הן חכמות, חסכוניות ויעילות יותר משיטות המיזוג האחרות בפער ניכר. לרוב, הם משמשות את המגזר העסקי, אך לאט לאט גם השוק הפרטי נחשף אליהן. הן מסוגלות לחמם חללים בינוניים וגדולים, רצפות, בריכות ועוד ולשלוט בטמפרטורה ואחוזי לחות ברמה מדויקת להפליא.

מתלבטים? בואו להתייעץ עמנו

אם אתם מאלו ששוקלים האם מערכת כזו מתאימה לכם, זכרו שמה שמתאים לכם, לאו דווקא מתאים למישהו אחר. כדי להתקין את המערכת, נדרשות פגישות בבית הלקוח, תכנון משותף והתאמה לצרכים ולכיס הלקוח. לטווח הארוך, המערכת מאוד משתלמת ולכן, אם אתם בשלב תכנון המיזוג, ראוי תעשו אם תיצרו איתנו קשר.
אתם מוזמנים להתקשר אלינו, אחד ממומחי המיזוג שלנו יחזור אליכם, נקבע פגישה ונראה בשטח מה הכי מתאים לכם.

תודה ובהצלחה.

צוות מומחי המיזוג של אולימפוס.

אברהם מור טכנאי מזגנים מוסמך - עם ניסיון של 25 שנה בתיקון מזגנים

אודות כותב המאמר אברהם מור

היי, כאן אברהם, טכנאי מזגנים מזה 25 שנה.

אני עובד מהלב ומהנשמה, כל לקוח חשוב ואני מתחייס באחריות וברצינות רבה לכל תיקון מזגנים אצלי.

אני כאן לטפל בכל בעיה ותקלה במזגן שיש לכם – מה שאני עושה באהבה כבר למעלה מ25 שנה.

מה היה לנו עד עכשיו?

הניסיון שלנו

0
שנות ניסיון
0 +
מזגנים שתוקנו
0 +
לקוחות מרוצים

ביקורות מגוגל

מצא פתרון לתקלה שיש לך במזגן

צרו קשר להזמנת טכנאי מזגנים

דילוג לתוכן